Преди вземането на решение за последователна терапия в „Бърборела“ трябва да запазите час за консултация. Ние се информираме за провежданите до момента терапии, медицинските становища и други налични документи.
Първите няколко часа с всяко дете обикновено са посветени на неговото опознаване или диагностика на проблема. При деца, които за първи път се срещат със специалисти, този процес може да е по-продължителен.
Индивидуалната терапия с логопед и/или възрастов психолог има за цел по-бързото справяне с проблеми в типичното развитие, както и подобряване и преодоляване (когато е възможно) на симптоматиката при следните нарушения:
- Аутизъм и други генерализирани разстройства на развитието
- Детска церебрална парализа
- Езикови нарушания като вторичен симптом при епилепсии
- Детска афазия
- Късно проговаряне
- Дисфазия на развитието
- Дислалия
- Фонологични нарушения
- Дислексия
- Затруднения при четенето и писането
- Дискалкулия
- Затруднения при усвояването на основните математически операции
- Заекване
- Тахилалия и брадилалия
- Нарушения на гълтането и храненето
- Орофациални дисфункции
- Вербална диспраксия
- Нарушения на мануалния праксис
- Умствено изоставане
- Обучителни затруднения
За нас е важно да работим ресурсно ориентирано, независимо от проблема или поставената диагноза. Не „поправяме“ децата, а се опитваме да развием техния потенциал и по този начин преодоляваме заедно трудностите!
Съчетаваме терапевтичната работа със стимулиране на силните страни в профила на детето. Вярваме, че всяко дете има такива и разгръщането им е значима част от нашата задача. Следваме научно доказани модели и практики, които стъпват върху международно утвърдени стандарти, експериментални и клинични проучвания.
От родителите очакваме обратна връзка и сътрудничество, тъй като общата ни цел е преносът на усвоеното от структурирана среда (каквато е кабинетната) в ежедневието. В някои случаи присъствието на единия от родителите по време на терапевтичните сесии е силно желателно, за да вървим заедно напред.